Škoda Karoq je právoplatným členem rozrůstající se automobilové rodiny vozů Škoda. Stal se nástupcem modelu Škoda Yetti a po Škodě Kodiaq se stal druhým SUV, které začalo sjíždět z výrobního pásu mladoboleslavské automobilky. Dokonce se 5. ledna 2018 dočkal tento plechový fešák titulu Auto roku 2018 v České republice . Název automobilu „Karoq“ je součástí plánu automobilky, který má koncepci, že každé jejich SUV bude končit písmenem „Q“. Označení Karoq pochází, stejně jako předchůdce Kodiaq, od Aleutů, což byli původní obyvatelé aljašského ostrova. Je to spojení slov KAARAQ a RUQ, což znamená auto a šíp, který je i součástí loga automobilky, proto tedy to končící Q u všech modelů.
Vůz má společné prvky s koncernovým „bratrem“ Seat Ateca, ale byl vyvíjen v Mladé Boleslavi, ve vývojovém centru po dobu čtyř let. Během tohoto vývoje najezdily testovací vozy přes dva miliony kilometrů. Automobil je postaven na stejné modulární platformě MQB jako vozy Kodiaq, Octavia a Superb. Motory u auta budou v provedení benzín nebo turbodiesel. Základní motor je 1.0 TSI s 85 kW, ten bude možný spojit i s automatickou převodovkou, ale nebude u něj možnost pohonu všech čtyř kol. S tím nebude možné spojit ani základní naftový motor 1.6 TDI s 85 kW. Možnost zvolit si pohon na všechna kola 4×4 bude varianta benzínu 1.5 TSI s 110kW nebo nafty 2.0 TDI, která bude dostupná ve výkonech 110 kW a 140kW. Design Karoqu zapadá do momentálního kubistického stylu celého koncernu, který vytvořil, ještě dnes už bývalý šéf designu Škoda Auto, Jozef Kabaň. Automobil má výrazný prvek na přídi v podobě velké masky chladiče. Interiér vozu je prostornější než v původním Škoda Yetti, vlastně celkově je Karoq větší.
Automobil měl světovou premiéru uvedení na trh ve Švédsku 18. května 2017 a prodávat se začal na podzim téhož roku.