V dnešní době již nežijeme pouze v reálném světě, nýbrž i v tom virtuálním. Pomocí internetu se setkáváme a povídáme si s přáteli a s rodinou, seznamujeme se s novými lidmi, pracujeme, sledujeme filmy či seriály, nebo nakupujeme.
Především však na internetu vyhledáváme nejrůznější potřebné informace. Stačí si vzpomenout, kdy jsme naposledy použili klasický telefonní seznam. A proč také? Je mnohem rychlejší, když zadáme název dané instituce do některého z internetových vyhledávačů.
Je však jasné, že k tomu, aby daná webová stránka byla úspěšná, musí také být co nejvíce navštěvovaná. A k tomu je nutné její propagace. Nelze totiž počítat s tím, že se i sebelepší web „prodá sám“. Jistě, je důležité, abychom na něm našli veškeré potřebné informace, a aby dobře vypadat a dalo se v něm snadno orientovat. Avšak pokud o něm nikdo nebude vědět, pak může vypadat sebelépe, a stejně nebude mít žádnou návštěvnost. A to se týká i úředních a městských webů.
Samozřejmě, že webovou stránku budeme propagovat zase na internetu. Zde existuje velká spousta nejrůznějších metod, které je možné použít. Jednou z nich je i metoda PPC, tedy pay-per-click. Neznamená to nic jiného, než že daná instituce dostane určitou částku za každé kliknutí. I proto je hojně používaná. Známe například PPC Ostrava, ale najdeme ji i v mnoha jiných městech.
Proč je ale propagace městských webových stránek nutná? Přeci jen, na rozdíl od mnohých firem, není její příjem mimo jiné odvislý od návštěvnosti jejího webu.
To je však krátkozraký pohled. Je zde totiž nutné si připomenout jeden z hlavních úkolů, který městské internetové stránky mají. A tím je přilákání českých i zahraničních turistů. Koneckonců, to je důvod, proč i weby menších měst mají anglickou verzi. Tito turisté zde totiž utratí peníze, ať už půjde o vstupné za památky, nebo i jen za jídlo, což samozřejmě přinese peníze městské kase. A to je hlavní důvod, proč by měly být i městské weby propagovány stejně, jako ty firemní.